都立英語マラソン ’18 第23回 too..to.. , so..that..

いつも口に出して練習しましょうね。発音とアクセントは多少オーバーに。 


①まず、以下の英語を日本語に訳してみてください(A->B)。訳せるまで何度も練習しましょう。

A

1. This curry is too hot for me to eat.

2. This curry is so hot that I can't eat it.

3. The teacher speaks too fast for us to understand.

4. The teacher speaks so fast that we can't understand him.

5. Aki was too sleepy to study English.

6. Aki was so sleepy that she couldn't study English.

7. The teacher speaks slowly enough for us to understand.

8. The teacher speaks so slowly that we can understand him.

9. They were kind enough to tell me the way to the station.

10. They were so kind that they told me the way to the station.



B
1.このカレーはとても辛いので私には食べられない。(...too...to)

2.このカレーはとても辛いので私には食べられない。(...so...that)

3.その先生はとても速くしゃべるので私たちには理解できない。
  (...too...to)

4.その先生はとても速くしゃべるので私たちには理解できない。
  (...so...that)

5.アキは眠すぎて英語を勉強することが出来なかった。(...too...to)

6. アキは眠すぎて英語を勉強することが出来なかった。(...so...that)

7. その先生は私たちが理解できるぐらいにゆっくりしゃべります。
  (...enough...to)

8. その先生は私たちが理解できるぐらいにゆっくりしゃべります。
  (...so...that)

9. 彼らは親切にも私に駅へ行く道を教えてくれた。(...enough...to...)

10. 彼らは親切にも私に駅へ行く道を教えてくれた。(...so...that...)
 


②訳が言えるようになったら、日本語を英語に訳してみましょう(B->A)。口ですらすら言えるようになるまで何度も練習しましょう。



③英語で言えるようになったら、書けるようになるまで何度も練習しましょう(B->A)。




④test dayに電話をかけてtestを受けてみましょう!!10問中9問正解すれば、次に進みます。