都立英語マラソン ’14 第54回

一度解いた問題の文章は、一文一文きちんと意味をとった後、速く読む練習をするとよいでしょう。

①まず、以下の英語を日本語に訳してみてください(A->B)。訳せるまで何度も練習しましょう。


Part A

1. I gave her a nice present.

2. I gave a nice present to her.

3. She was given a nice present by me.

4. A nice present was given to her by me.

5. He looked nice yesterday.

6. My friends always call me Aki.

7. I have lived here for nine years.

8. I have lived here since I was a little boy.

9. Ken has met that actress twice.

10. I have never seen such a beautiful flower.

11. Have you ever been to the United States? Yes, I have.

12. Aki has already finished her homework.

13. We have not cleaned our classroom yet.

14. I saw a little boy who can run faster than I.

15. He has a nice camera which was made in Germany.

16. My sister saw the boy whom we call Kenken.

17. He is the first person that won the Akutagawa Prize .


Part B

1.私は彼女に素敵なプレゼントをあげた。

2.私は素敵なプレゼントを彼女にあげた。

3.彼女は(私から)素敵なプレゼントを与えられた。

4.素敵なプレゼントが (私から)彼女に与えられた。

5.彼は昨日は素敵に見えた。

6.私の友達はいつも私をアキと呼ぶ。

7. 私はここに9年間住んでいる。

8.私は小さい少年だった時からここに住んでいる。

9.ケンはあの女優さんに2回あったことがある。

10.私はそんな美しい花を見た事がない。

11.あなたはアメリカ合衆国に行ったことがありますか? ええ、あります。

12.アキはもう宿題を終えてしまった。

13.私達は自分達の教室をまだ掃除していない。

14.私は私より速く走ることが出来る小さな男の子に会った。

15.彼はドイツ製の素敵なカメラを持っている。

16.私の妹は私達がケンケンと呼ぶ男の子に会った。

17.彼は芥川賞をとった最初の人物だ。


②訳が言えるようになったら、日本語を英語に訳してみましょう(B->A)。口ですらすら言えるようになるまで何度も練習しましょう。



③英語で言えるようになったら、書けるようになるまで何度も練習しましょう(B->A)。




④test dayに電話をかけてtestを受けてみましょう!!10問中9問正解すれば、次に進みます。



            進路問題研究会調布ゼミ